Update: Moje přednáška o XNA

Tomáš Herceg       17. 10. 2008       C#, Offtopic, Grafika       6965 zobrazení

Pokud máte 9. října 2008 odpoledne čas, určitě se přiďte nebo přijeďte podívat na moji přednášku o Microsoft XNA. Přednáška se koná v budově MFF UK (Praha) na Malostranském náměstí ve 3. poschodí v učebně S4.

I pokud jste moji přednášku o XNA již viděli, přijďte stejně, tahle bude jiná a půjde víc do hloubky. Nebudu ukazovat jenom jak zobrazit 2D texturu na obrazovku a jak načíst 3D model, předvedu i pokročilejší věci, např. jak si vymodelovat vlastní kus terénu a pokud zbyde čas, ukážeme si, jak “rozvlnit” plochu pomocí jednoduchého vertexshaderu. Všechny ukázky budou v jazyce C# (no dobře rejpalové, shader bude v HLSL).

Z přednášky se pokusím udělat záznam, ale neručím za to, že se to podaří, v minulosti to vždycky na něčem ztroskotalo. Snad to tentokrát vyjde.

Prezentace a dema z akce jsou k dispozici na stránce
http://download.herceg.cz/show--4-programujeme_hry_v_xna.aspx.

 

hodnocení článku

0       Hodnotit mohou jen registrované uživatelé.

 

Nový příspěvek

 

Diskuse: Moje přednáška o XNA

Byl jsem vcera na prednasce o XNA a moje pocity sou smisene. Na jednu stranu to bylo hezky pripravene a prezentovane, na druhou stranu to ve skutecnosti nebylo o XNA.

Autor by se mel zamyslet, zda je skutecne nutne v 75% prednasky vysvetlovat princip generovani terenu ci skakajicich balonku. Tyto dve veci s XNA nemaji nic spolecneho, to klidne udela kdokoliv stejne jednoduse v cemkoliv jinem.

Par veci, ktere v prednasce chybeli. Nebyla vubec zminena Component Architektura. V te by se naslo spousta hezkych ukazek. Dale jsem postradal ukazku na Content Processing pro Pipeline. Autor sice zminil, ze XNA ma Content Pipeline a ze je to silny nastroj, ale zadnou praktickou ukazku neukazal.

Dale nebylo ukazana sila vyvoje pro XBOX a obecne cele to bylo pouze o vyvoji na Windows. Prozradim autorovi jednu zasadni vec. XNA je na vyvoj her pro Windows skutecne hodne okrajova zalezitost. Spis hracka. XNA nachazi uplatneni hlavne pro vyvoj indie her pro XBOX a Zune. V tom je jeho sila.

Bohuzel vcerejsi prednaska nenaplnila moje ocekavani. O XNA by se uplne v pohode dalo mluvit celou hodinu.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Děkuji za názor, chtěl jsem hlavně ukázat pár příkladů, jak v XNA udělat opravdu něco reálného. Ano, mohl jsem ukazovat Content Pipeline, herní komponenty atd., ale lidem, kteří XNA vidí poprvé v životě, by to nic moc nepřineslo. Tyhle věci člověk ocení, když už XNA trochu zná a chce v něm něco dělat, tahle přednáška byla cílená na seznámení s XNA a základy 3D grafiky pro lidi, kteří s ničím podobným nikdy nedělali. Předváděl jsem XNA na Windows, protože Windows má kde kdo, XBox už jen pár lidí a Zune ještě méně. Samotný princip XNA je stejný.

Chápu Vaše připomínky a vážím si jich, nicméně je těžké udělat přednášku o XNA tak, aby vyhovovala jak lidem, kteří jej nikdy neviděli, tak i těm, kteří s ním pracují poněkud delší dobu a jednoduché příklady jim nic nedají.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Diskuse: Moje přednáška o XNA

Mal som v pláne prísť pozrieť na prednášku o XNA určite sa bude na čo pozerať. Ale vzhľadom k tomu, že sa koná cez týždeň a vo večerných hodinách, budem musieť túto udalosť oželieť. Totiž jediný spoj v rozumnom čase, ktorý ide z Prahy je autobus SAD Michalovce. Išiel som ním naposledy pred týždnom z Brna a bol plný cigáňov. Naozaj ten autobus nevoňal najlepšie.

Vidím to na WebEXpo, ktorý je cez výkend(18-19.10 Praha) a dá sa k nemu docestovať Pendolinom.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.

Nyní zakládáte pod článkem nové diskusní vlákno.
Pokud chcete reagovat na jiný příspěvek, klikněte na tlačítko "Odpovědět" u některého diskusního příspěvku.

Nyní odpovídáte na příspěvek pod článkem. Nebo chcete raději založit nové vlákno?

 

  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:  
Heslo:  

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback