Dobrý den, jsem začátečník, jak v programování, tak ve VB.net a potřeboval bych poradit. Visual Basic 2008 Express Vytvořil jsem formulář, který obsahuje ComboBox, Button a nějaké labely a textboxy. V souboru *.txt jsou tři typy dat Jméno, Mód a Částka, vždy po trojicích, které se opakují. Tyto tři typy dat potřebuji načíst do samostatných proměnných tak, abych s nimi mohl dále pracovat. Po otevření formuláře se načtou všechna Jména ze souboru do ComboBoxu. V případě výběru v Comboboxu se mi načtu ještě další dvě hodnoty s tímto spojené do textboxu, v těchto textboxech je budu moci přepsat a znovu uložit do souboru. Pokoušel jsem se to realizovat pomocí souboru txt. Je to vhodná volba? Šlo by to vyřešit nějak jednodušeji například pomocí tabulky? Samozřejmě bych chtěl, aby data zůstávala zachovaná i po vypnutí programu (proto využívám soubor .txt). Při svém snažení jsem narazil na problém, že nemůžu zapsat na konkrétní řádek. Já osobně jsem se pokoušel o velice kostrbaté řešení. Mám deklarované globální proměnné (5*3). Při načítání formuláře načtu do všech proměnných data (co řádek to proměnná). Jména z nich vložim do ComboBoxu (zde mi to ale občas hlásí chybu InvalidArgument=Hodnota 4 není platnou hodnotou pro argument index.) Podle výběru v ComboBoxu zobrazím příslušené hodnoty do textboxů, zde bych je chtěl mít možnost editovat a po stisknutí tlačítka zapsat, jak do proměnných, tak do souboru.
Public Class hrac
Dim jmeno0 As String 'deklarace tří typů proměnných
Dim typhrac0 As String
Dim penez0 As Integer
Dim jmeno1 As String 'které se periodicky opakují
Dim typhrac1 As String
Dim penez1 As Integer
Dim jmeno2 As String
Dim typhrac2 As String
Dim penez2 As Integer
Private Sub hrac_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim soubor As New IO.StreamReader("database.txt")
jmeno0 = soubor.ReadLine() 'nacteni po jednotlivých radcich do proměnných
typhrac0 = soubor.ReadLine()
penez0 = soubor.ReadLine()