Jestli budu mít čas, tak další díl seriálu o algoritmech napíšu tento týden. Ale stejně, je milion úloh, na kterých se opravdu naučíte programovat, tohle je jen prasácky těžká úloha, o které dohromady nikdo neví, jak ji řešit. Já bych si být vámi udělal strukturu Kostička, do které bych dal 4 proměnné - barvaNahore, barvaDole, barvaVpravo a barvaVlevo. Pak bych do té struktury přidal funkce otocDoprava a otocDoleva, kde jenom tyto čtyři proměnné správně přeházíte atd. Pak si uděláte dvourozměrné pole těchto struktur, a nějak si s nimi budete hrát. Můžete si napsat jejich vykreslování, na tom se něco určitě naučíte. Na samotný algoritmus si zkuste udělat malou mřížku (tak 6x6, víc kostiček by už trvalo asi dost dlouho) a můžete si hrát s rekurzí a backtrackingem. Přeji hodně štěstí.
|