Komunikace po sériovém portu   zodpovězená otázka

VB.NET, Hardware

Ahoj,

viděl jsem již několikrát omýlané články jak je komunikace na sériovém portu jednoduchá a že se pro ni nemusí zakládat žádný článek, ale to je tak na každém serveru a kakoce žádný článek založený není (nebo jsem jenom špatně hledal).

Zkrátka jde mi o to že potřebuji nejak zpracovat data přenášená do počítače přes sérivý port z mé stavebnice arduina.

Většinou se neco naučím pouze ze zdrojáku, tak bych chtěl poprosit, zda tu není nějaký dobrodinec, který by mi ukázal kus kódu pro komunikaci po sériové lince, klidně i bez popisu, já už to nějak přechroustám.

Nejsem žádný odborník na VB, začal jsem se jej uči jen kvůli přítelkyni abych jí pomohl se školou. Když už ale mám základy tak bych toho chtěl využít.

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

Dobrý den.

Komunikace přes sér. port je vážně jednoduchá.

Stačí, když si z ToolBoxu vezmete komponentu SerialPort (je to v kategorii Components) a nebo objekt IO.Ports.SerialPort který si nadeklarujete jako WithEvents

 SerialPort1.PortName = "COM1" 'nastaví port na COM1
 SerialPort1.Bitrate = 9600 'nastaví rychlost
 SerialPort1.Open() 'otevře port
 SerialPort1.Close() 'zavře port
 SerialPort1.IsOpen() 'Boolean. Zjistí jestli je port Otevřen
 SerialPort1.Write("text") 'něco napíše
 SerialPort1.DtrEnabled = True/False 'aktivuje/deaktivuje DTR
 SerialPort1.DsrHolding 'Boolean. Zjistí jestli je DSR aktivní
 SerialPort1.Encoding = System.Text.Encoding.UTF8 'UTF8-kódování
 'odchytávání dat
 Private Sub SerialPort1_DataReceived(sender As Object, e As SerialPortDataReceivedEventArgs) Handles SerialPort1.DataReceived
 MsgBox(SerialPort1.ReadExist) 'ukaž přijaté data
 End Sub

nahlásit spamnahlásit spam 2 / 2 odpovědětodpovědět