Seriál - kreslení uml diagramů ve winform   otázka

Komponenty, WinForms, Grafika

Zdravim,

mel bych jeden navrh na hezkou serii clanku - zaklady kresleni uml diagramu ve WinFormech (idealne v C#).

Predstava:

- zakladni platno (usercontrol) s background gridem (moznost prichytit k mrizce)

- moznost pridavat objekty na platno (napr. pretazenim mysi) a moznost s objekty po platne pohybovat

- moznost kreslit/psat vlastni tvary na platno s moznosti pohybu

- propojit objekty mezi sebou (zavislosti mezi nimi)

- zakladni operace "bring to front, save, back, undo..."

Pro predstavu - nejvice typove/funcknosti se mi zalibilo "Diagram Designer" viz. screen http://meesoft.logicnet.dk/DiagramDesign...

S pozdravem, Petr

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

K čemu by zde byla taková naprosto specifická hovadina, kterou zřejmě chcete pro svoji vlastní potřebu a nejste schopen si ji vytvořit sám?!

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

Zdravim,

nevim zda to je specificke (pokrocilejsi prace s grafikou), ale uznavam ze nejsem schopen si to vytvorit, protoze nechapu vsechny principy/zavislosti co toto kresleni/programovani obnasi, napr.:

- jak pracovat s vrstvami

- jak vykreslovat zavislosti mezi objekty a pregenerovavat je pri pohybu

Z tohoto duvodu jsem semka psal do sekce nametu.

Reknu to takhle, nepotrebuju to pouze pro svoji vlastni potrebu (mam plno jineho kvalitnejsiho sw na navrhovani diagramu, simulaci apod.) ale zajima mne tato oblast, abych si zkusil neco obdobneho vytvorit v hodne jednoduche forme. A na to potrebuji nejake zaklady (viz. vyse) a jak to mezi sebou vse propojit.

Info:

Zkousel jsem nekolik free projektu i komercni-trial sw, ale komercni sw je uzavreny => clovek nema moznost cokoliv zjistit z kodu a free byly "kolosy" kde se tezko hledaly zavislosti (bud kdyz jsem chtel neco upravit a nebo kdyz neco nefungovalo). Jedine co mi vyhovovalo bylo Visio (Visio 2010 SDK), z ktereho jsme ale pouzival uplne minimum funkci a bohuzel vyzaduje SW MS Visio na koncove stanici (z tohot duvodu jsem se od nej odklonil).

Pokud si ale myslite ze to je specificka kravina a ztrata casu, tak asi neni nad cim diskutovat a tento topic se muze zamcit.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Neznáte ani základy práce s grafikou a chcete se pouštět do vytváření vektorového editoru schémat, co k tomu dodat. Článek jaký požadujete by nikomu kromě vás nic nepřinesl.

nahlásit spamnahlásit spam 0 / 2 odpovědětodpovědět

Na tento problém by se hodilo více WPF. Zkuste si nastudovat komponentu Canvas pro absolutní pozicování + vytváření vlastních komponent. WPF nabízí pak celou škálu možností pro práci s objekty (hit testing, průhlednost, změna měřítka - lupa, vykreslování náhledů a podobně). Což je zajímavý problém a možná se mu budu věnovat v některém z dalších dílů seriálu o WPF. Každopádně nemyslím, že má v tuto chvíli smysl se omezovat ve článku na WinForms a kreslení konkrétně diagramů.

Pokud se však rozhodnete na něčem takovém dělat, budu rád, pokud se podělíte o problémy, na které narazíte. A popřípadě i o výsledek.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Dekuji Vam za odpoved - prostuduju jeste dalsi moznosti. Pokud bych se rozhodl na tom delat od zelene louky a nepouzit nejakou kostru, tak se urcite podelim vcetne problemu na ktere narazim.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Zdravím,

pokud by někdo hledal obdobnou problematiku, na CodeProject je krásný 4-dílný seriál "WPF Diagram Designer".

Kódy jsou pochopitelné, lze je lehce upravovat => hezká kostra.

Subjektivní názor - nevýhodou je nemožnost lehké implementace do WinFormu přes WPF Interoperability - ElementHost (při konverzi WPF Formu na WPF UserControl a následné implementace do WinFormu se "zajímavě rozbijí" reference na Resources).

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback