Přehrávání mp3 ve VB   zodpovězená otázka

VB.NET

Dobrý den přátelé,

používám VB2005EE. S využitím diskusního fóra jsem si do jednoduché aplikace začlenil Windows Media Player. Zajimalo by mě, zda můžu nějakým jednoduchým způsobem z WMP získat čas přehrávané skladby a přiřadit jej nějakému labelu...ideální by ovšem bylo mít v labelu aktuální zbývající čas do konce skladby. Jsem začátečník, díky:)

Voráč

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Přiznám se, že s WPM jsem ještě nepracoval a tudíž nemám ty zkušenosti.

Ale Vámi popisované lze velice jednoduše udělat za pomocí DirectX:

nejprve si do referencí projektu přidejte knihovny MS.DirectX a MS DirectX.AudioVideoPlayback

Pak už stačí do aplikace dát něco takového:


Imports Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback

Public Class Form1
    Private WithEvents casovac As New Timer
    Private WithEvents aud As Audio
    
 Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
    aud = New Audio("c:\skladba.mp3")

    Label1.Text = aud.Duration.ToString   ' zobrazí délku skladby (v sekundách)
    Label2.Text = Label1.Text             ' dtto
    casovac.Interval = 50                 ' jak často budeme měnit údaj zbývajícího času skladby
    casovac.Start()                       ' spustíme časovač
    aud.Play()                            ' spustíme přehrávání
 End Sub


' vždy když uplyne nastavený čas časovače, zaktualizujeme zbývající čas skladby
Private Sub casovac_Tick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles casovac.Tick
 Label2.Text = (aud.Duration - aud.CurrentPosition).ToString
 casovac.Start()                           ' znovu spustíme odpočítávání
End Sub
End Class

samozřejmě je to pouze idea - jednak by bylo dobré zobrazený čas převést na minuty, sekundy,...

dále je nutné ošetřit ukončení skladby (zastavit časovač,...) - ale to se dá velice dobře odchytit jako událost přehravače