Pomoc se cvičnými příklady   zodpovězená otázka

VB6/VBA

Zdravím všechny,

asi to pro Vás bude banální,ale potřeboval bych poradit se dvěma příklady, které mám. Jsem začátečník a nevím si stím rady.

1)Uživatel zadá znak, program odpoví, zda se jedná o písmeno, číslici nebo jiný znak. Řešte pomocí else if.

2)) Zadejte dvě čísla x a y. Zjistěte, zda číslo x je dělitelné číslem y

díky za odpověď

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

1.) - přečtěte znak ze vstupu

- použijte fuknci na převod znaku na ekvivalentní ascii hodnotu

- použijte doporučenou konstrukci k ošetření možných stavů

- vypište požadovaná data

2.) Tady si dovolím malou úvahu. Zadaní má nejspíš být něco aby to bralo 9/3 je ok, ale 9/4 ty ty ty... Odvodím tedy, že se ptají zda je x dělitelné beze zbytku číslem y. Říkám to, protože na škole jsem měl s učitelem zajímavou při o tom, jestli je devítka dělitelná čtyřkou :) Každopádně postup je takový:

- přečtěte a uložte do proměnné první číslo (ošetření vstupu asi nebude u školní úlohy potřeba)

- přečtěte a uložte do jiné proměnné druhé číslo

- použijte operátor 'zbytek po dělení' aka modulo ke zjištění zda po dělení čísla x číslem y zbyde 0 či ne

- pokud zbyde nula, čísla jsou dělitelná beze zbytku, jinak nejsou

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Děkuji za rady, šlo by to tady napsat přímo jak má ten kod vypadat. Děkuji

nahlásit spamnahlásit spam -7 / 7 odpovědětodpovědět

Osobně myslím ,že Vám nikdo kód nedá.Cvičné příklady jsou proto aby jse si to VY procvičil.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Pokud nepomohla ani nápověda, tak tady najdete skoro vše co potřebujete.

http://www.vbnet.cz/clanek--5-vb_net_od_...

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět