prosím o pomoc se začátečnickým příkladem   zodpovězená otázka

VB6/VBA

ahoj, jelikož už si fakt neumím se zadáním poradit sám tak prosím o radu zde na fóru, jsem úplný začátečník a řeším příklad:

vypište na prvním řádku jednu hvězdu, na druhém dvě...atd až do desátého.

měl bych asi použít dvakrát příkaz FOR ale uz u prvního jsem skončil na tom že hvězdy vypisuje až všechny na jeden řádek...

tady je kód se kterým se to snažím vyřešit:

s=chr(42)
t=chr(42)
for i=1 to 5
	t=t+t+chr(10)
		for b=1 to 5
			r=r+t+chr(10)
		
		next b

next i
msgbox r 
nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Možné řešení:

Sub Vypis()
    Dim I As Integer, J As Integer
    Dim Znak As String
    Dim Vystup As String
    
    ' Znak hvezdy
    Znak = Chr(42)
    Vystup = ""
    
    For I = 1 To 10
        For J = 1 To I
        Vystup = Vystup & Znak
        Next J
        Vystup = Vystup & vbNewLine
    Next I
    
    MsgBox Vystup
End Sub
nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

perfektní, moc děkuji!

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Naše fóru má několik zásad:

1. Na dotazy typu "vyřešte mi tuto úlohu" zásadně neodpovídáme kódem, maximálně tazateli poradíme, jak problém řešit. Jinak se nic nenaučí.

2. Pro zápis kódu používejte tlačítko VB code, aby se kód obarvil. Je to přehlednější.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Nechápu proč. Je spousta jiných, kteří se z názorných příkladů rádi poučí. Alespoň mě to pomůže v pochopení základních věcí a věřím, že nejenom mě. Nechte to fórum trochu dejchat. Samé zákazy příkazy, nařízení, omezení. Nikdo tu není nijak sprostej tak co. Teď jsem si dovolil moc, že?

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět