Insert   zodpovězená otázka

ASP.NET WebForms, .NET

Zdravím,

omlouvám se asi za trapnou otázku, ale jsem začátečník tak vše zkouším, každou chvilku narazím na problém a potom si nevím rady.

Abych popsal problém.

Mám databázi, v ní dvě tabulky, které jsou propojené pomocí ID_Zakaznici.

1 tabulka zákazníci

2 tabulka kontaktní osoby

Když si kliknu na zákazníka podle toho se mi vygeneruje FormView s tabulkou kontaktních osob, kde mám update, delete a new. Update i delete funguje bez problémů, ale když chci zadat novou kontaktní osobu musím zadat i ID podle, kterého se kontaktní osoba přiřadí ke správnému zákazníkovi. Já bych chtěl, aby se ID přiřadilo automaticky (nevím prostě jak či kde převzít tu hodnotu zákazníka). Nechce se mi vždy vyplňovat ID a zjištovat, jaké ID má zákazník ke kterému přiřazuji.

Snad jsem to popsal srozumitelně.

Díky

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Tak si do FormView přidejte třeba DropDownList ve kterém budou vylistovány všichni zákazníci.Dle vybraného zákazníka se doplní Insert o jeho ID.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Díky, funguje:))).

Jen mě napadlo nejde to nějak lépe. Sice jsem začátečník, ale zdá se mi, že takhle znova musím načítat všechna data. Nejde předat nějak přímo tu hodnotu, protože už jednou musela být načtena pro zobrazení.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

To by samozřejmě šlo.musel byste upravit Select dotaz,který vytahuje jednotlivé pracovníky patřící k danému zákazníkovy.Použít join a udělat tak select ze dvou tabulek

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

No takhle to právě nemyslím. Veškeré přenosy či přepínání zajišťuje přece JScript (např. update, delete...nemusím znova načítat databazy)..nebo se mýlím???

Přece když kliknu na update, tak jsou všechny hodnoty načteny (i je měnit můžu..kdybych potřeboval)vše dělám ve FormView..takže hodnotu předává JScript(teda alespoň si myslím, že jsem to někde četl)..stránka se nepřipojuje znova k databázi ne?