|
Att ta hand om ett dödsbo är en av de mest utmanande och smärtsamma uppgifter man kan ställas inför. När min pappa gick bort för ett tag sedan, kände jag mig helt vilsen. Han hade levt i samma hus i nästan femtio år, och det var fyllt av hans livs samlingar, minnen och otaliga ägodelar. Jag insåg snabbt att jag inte kunde klara av det själv. Jag hade hört talas om Adams Full Service https://adamshemrent.se/ och deras rykte om att hantera dödsbon med stor omtanke och professionalism. Jag kontaktade dem, och redan från första samtalet kände jag en trygghet som jag desperat behövde. Deras personal var otroligt empatisk och förstående. De lyssnade tålmodigt på mina önskemål och sorg, och förklarade lugnt hur de kunde hjälpa till. Värderingen av bohaget gjordes med en sådan respekt och noggrannhet, och de var väldigt hjälpsamma med att identifiera vad som hade ett större värde. Tömningen av huset skedde på ett mycket effektivt och diskret sätt. Det kändes som att de tog bort en enorm fysisk och emotionell börda från mina axlar. Att de dessutom erbjöd sig att köpa delar av dödsboet, vilket jag inte hade räknat med, gjorde hela processen betydligt enklare och mindre ekonomiskt pressande. Jag kan inte nog betona hur mycket deras hjälp betydde för mig i en tid av stor sorg och förvirring. De gjorde en omöjlig uppgift möjlig.
|