Ovládání formulářů v CATIA   zodpovězená otázka

VB.NET, VB6/VBA

Zdravím fórum,

jsem spíše konstruktér než programátor, tak doufám že prominete možný nepřesný popis problému.

Píšu makra pro CATII (CAD soft). CATIA má v sobě integrovaný VB6, ale je možné ji ovládat i externě přes COM rozhraní (VB si vytvoří příslušné dll knihovny - to využívám já (VB2008).

Problém je v tom, že některé funkce programu se nedají ovládat přímo makrem - lze je jen spustit. Pokud funkce nemá dialog, kde je potřeba interaktivity s uživatelem, dá se to takto obejít. Někdy je ale třeba v tomto dialogu kliknout myší na některou z voleb a pak dialog potvrdit - TO JE PROBLÉM.

Jak nasimulovat kliknutí myší už jsem zjistil, nevím ale jak zacílit kurzor na příslušné místo v dialogu. Jinak než myší (TAB v dialogu nefunguje) to opravdu nejde.

Exisuje nějaká možnost jak tohle vyřešit? Předem díky.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Toto je téměř nerealizovatelně složitá záležitost. Pokud ty funkce nejsou dostupné samostatně, ale pouze zapouzdřené v dialogovém okně, potom bych to řešil buď nějak jinak, nebo vůbec.

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

Podľa názvu triedy okna alebo titulku okna si vyhľadať handle k oknu tlačidla a poslať mu správu WM_CLICK. Prvne je teda potrebné ten dialóg spustiť, potom cez nástroj Spy++ z DirectX SDK príp. cez niečo podobné zistíte nejaký identifikátor okna(ale nie jeho ID, to sa stále mení).Následne keď chcete programovo kliknúť na to tlačidlo, tak prehľadáte všetky okná v systéme, nájdete ho a potom ako som povedal poslať mu WM_CLICK a ono si pomyslí, že naň niekto klikol a kto naň klikol už neporieší.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět