Upozornění na duplicitní záznam   zodpovězená otázka

ASP.NET WebForms, Databáze

Dobrý den, předem se omlouvám, ale jsem opravdový začátečník a potřeboval bych poradit. Mám jednoduchou webovou aplikaci, která využívá databázi. A teď k mému dotazu. Mám jednoduchý formulář, kterým vkládám do databáze záznamy ( jedná se o evidenci počítačů ). Mimo jiné tam zadávám Ip adresu, hardware, software, atd. Primary key mám nastaven na sloupečku Ip adresa, protože chci, aby se mi zde nedala zdvojit Ip adresa a tudíž chci, aby byla unikátní. A problém mám v tom, že se mi tam skutečně stejná Ip adresa nevloží, ale chtěl bych nějak ošetřit, aby mě při vložení duplicitního záznamu ( Ip adresy ), formulář na toto nějak upozornil, protože nyní když formulář odešlu tak se sice záznam neprovede, ale nic mě neupozorní, že k záznamu nedošlo ( to znamená, že nevyskočí žádná chyba asp.netu, že v databázi již stejný záznam je ) a tudíž ani nevím jak by se dala odchytit nějaká chybová událost. V případě potřeby sem dám i kód pro lepší orientaci. Děkuji moc za případné rady.

Pavel Nový

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Dobrý den, napadají mě 2 možnosti. Buď nejdříve pošlete dotaz do databáze kde parametrem pošlete IP adresu a budete kontrolovat zda se vám vrátí nějaký záznam a podle toho zobrazíte uživateli informaci zda je možné IP adresu uložit nebo ne.

Pokud ale používáte SQL server tak bych to osobně řešil pomocí stored procedury, kde na začátku budete také kontrolovat zda IP adresa už v seznamu není (pomocí IF EXISTS blablabla). Pokud v seznamu není tak ji vložíte, pokud tam je tak ji nevložíte. Navíc si ale vytvoříte outupu parameter (pojmenovaný třeba errorID) a budete vědět, že např.

@errorID=0 znamená že záznam byl v pořádku vložen

@errorID=1 znamená že se jedná o duplicitu

@errorID=2 znamená... kreativnosti se meze nekladou.

No a na klientské straně aplikace se zachováte podle toho jaké errorID se Vám vrátí a případně zobrazíte nějaké upozornění.