2D kreslíci engine rychlejší než GDI+   zodpovězená otázka

VB.NET, Grafika

Zdravím,

prosím, poradíte mi, jaký vykreslovací 2d engine můžu zvolit, když chci vykreslovat jen na formulář (resp. do okna), ale potřebuji o trošku větší rychlost než nabízí GDI+?

Slyšel jsem o knihově BitPix - nebo nějak tak se jmenuje -, ale nikdy jsem s ní nepracoval. Prosím tedy kohokoliv, kdo má nějaké zkušenosti o pomoc či radu.

Předem díky!

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Chcete asi něco akcelerovaného. DirectX nebo XNA je moc náročná technologie?

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Jde o to, co chcete psát za aplikaci. Pokud to nemá být hra nebo nějaká aplikace s 3D grafikou, těžko si dovedu představit něco, na co by GDI+ nestačilo. Co konkrétně máte pomalé v GDI+?

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Je to vlastně 2D strategická hra. Záměrně se vyhýbám obnově vždy celé mapy najednou (mapa 30x20 polí o rozměrech 32x32 pixelů), aby se zbytečně nezatěžoval procesor, když tedy přesunu postavu, překreslím jen původní pozici a cílovou pozici.

Chtěl jsem ale zajistit, aby se mi při Focusu a Bluru formuláře obnovila celá mapa, a nevím, možná je to pamětí nebo tak, ale při vykreslování je dost znát, jak se mapa vykresluje.

K odpovědi pana Jechy:

Zkusil bych třeba DirectX, protože o XNA nic nevím, ale přislo mi zbytečné používat takovou technologii pro něco, jako je právě tahle hra. Navíc jsem kdysi narazil na problém, jak renderovat do okna, protože jsem zapomněl říct, že aplikace jede v okně.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

A ještě na jednu věc jsem si teď vzpomněl: zajistil jsem si, abych mohl pomocí táhání myši přesouvat viditelnou oblast mapy, ale při posunu bylo GDI+ opravdu dost pomalé.

Napsal jsem si tedy aplikaci, která je založená na smyčce a ukazuje kolik FPS můžu vyždímat ze svého procesoru, když do každého snímku nahraji (pokaždé znovu) obrázek (16x16px) a pak ho náhodně umístím. Dostal jsem se k číslu kolem 350 renderů za sekundu.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Na hry by asi bylo nejlepší využít XNA Framework, který je na to určen. Vzhledem k průběžným výsledkům ankety, kde suverénně vyhrává téma 3D grafika a hry, v nejbližších dnech začnu psát článek o práci s tímto frameworkem. Trpělivost.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

V tom případě je volba jasná. Počkám a děkuji!

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback