Hry   otázka

VB6/VBA

Dobrý den. Zajímá mě jedna věc okolo her. V čem je (např: DOOM1), taková hra naprogramovaná, v jakém jazyce a jak se vůbec zobrazuje zdrojový kód této hry? Nevím, jestli je to otázka přímo na programování a jestli mi vůbec odpovíte, ale toto téma mě dost zaujalo. Četl jsem u Vás návody jak vytvořit hru (třeba SNAKE), jenže to jsou takové hry spíše na ukázku. Spíše už 3D hry. Asi mě chápete. Chtěl bych taky upravovat kód hry atd.

nahlásit spamnahlásit spam 0 / 2 odpovědětodpovědět

Tyhle hry bývají většinou napsané v C++.Na to abys vytvořil 3D hru musíš mít znalost C++ a v 3D kreslení.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Zdrojový kód hry vám nikdo nedá, ze spustitelného souboru se vykopat nedá, rozhodně ve v podobě, aby se v něm někdo s minimální znalostí programování dokázal vyznat.

Nenapadlo vás třeba, že abyste se mohl hrabat ve velké hře, je nutné umět napsat nejdřív malou?

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

A proč musí být programovacím jazykem zrovna C++? Proč ne třeba pascal nebo VB?

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

To je jako kdybyste se ptal, proč si někdo koupil Ford a ne Opel.

Programovacích jazyků je několik, každý má své výhody a nevýhody a hodí se na něco jiného. Před 20 lety se hry psaly v assembleru, přes 15 lety v céčku, před 10 lety i teď se píší v C++. Za 5 let se třeba budou psát v něčem jiném.

Pascal je dnes naprosto okrajová záležitost, kterou nikdo nepoužívá, maximálně ve škole pro naučení se principů a základů programování (učit se hned C++ není dobré, je to daleko složitější). To samé Visual Basic - ten má oproti Pascalu a C++ výhodu, že jednoduchou okenní aplikaci nebo jednoduchou hru pro Windows v něm uděláte daleko snáze. Visual Basic a C# se dnes používají poměrně dost, ale ne u aplikací, kde jde o výkon (což právě hry jsou) a kde nevadí, že výsledek bude třeba o 5% pomalejší. Jde hlavně o rychlost vývoje a náchylnost k chybám, která je v C++ většinou horší.

Velké hry se píší v C++ (protože poskytuje dostatečný výkon a existuje pro něj spousta knihoven a enginů) a dělají je týmy stovek či tisíců lidí. Není to nic pro začátečníky, je pro to potřeba mnoho let zkušeností.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Zrovna ke hře Doom byly uvolněny zdrojové kódy pod licencí GNU GPL.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Co to znamená? Jsem pouze programátorský amatér, ale brzi již nebudu!

nahlásit spamnahlásit spam -2 / 2 odpovědětodpovědět

Podívejte se sem, je to tu všechno pěkně popsané: www.google.com

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Brzy ?? Myslim, že učit se programovat je celkem běh na dlouhou trať, nehledě, že programátor se v podstatě musí učit pořád něco nového......

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback