DirectX 3D   otázka

VB.NET

Dobrý den,prosím bylo by možné poradit jak a co udělat abych vytvořil 3D DirectX? Doufal jsem že něco najdu na netu ale beznadějně,jedná se mi vlastně jen udělat "tunel".To znamená že kdyš budete koukat na monitor tak budete koukat jakoby do jakési roury,nebo tak něco.Nechci se v tom moc hrabat,přece jen s directX 3D začínám a nechci něco pokazit.

Děkuji.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Zamslete se nad tím, zda nezkusit TrueVision 3D. Nějaké tutoriály na webu najdete a pro začátky v tomto oboru je to dobrý odrazový můstek.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

zkusim se podívat děkuji ale vyvstal jiný problém,omlouvám se,nepatří to do tohoto vlákna ale kdyš spustim aplikaci psanou přesně podle návou zde na webu nebo i přímo z něj staženou (články o DirectX)mi nejde tak jak má.Ta aplikace se spustí a pokud jde o balonky,obraz začne problikávat takže černé pozadí je polopruhledné a je vidět okno za nim,kdyš spustím "sníh" malinko se seká mužete někdo prosim poradit?

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Napadá mě, že to může být jedině grafikou. Jste si jistý, že kód 100%něě shodný s tím ve článku? Někdy může i malá drobnost způsobit velké trable.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

A podporuje Vaše grafika HW DirectX? Ono dneska totiž většina karet počítá s programy dělanými pro DirectX, proto Vám i slabší karta (bez HW podpory této technologie) nevyhodí chybu, ale místo HW akcelerace provádí SW simulaci těchto DirectX funkcí, což, samozřejmě, není nejrychlejší.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Mám NVIDIA GeForce 8400M GS a ano aplikace je dokonalou kopií a druhá je dokonce stažena z tohoto vebu.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

No tak ta by to měla umět :-))

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

To by teda měla :o) ale nevim proč to nejde,teda jde ale špatně,poslal bych fotku plochy ale není tu kam dát,což je docela škoda,bylo by dobré moci vložit nějaký ten malý obrázek pokud něco jde špatně popsat.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Netřeba, myslím, že jste to popsal zcela výstižně - chová se Vám to, jako by Vám nefungoval double buffering, obávám se, že mne momentálně nic nenapadá. Snad leda zkuste z článků o directx vyseparovat jen úplný základ (třeba posun ondélníku po čisté obrazovce, jestli to bude dělat stále problémy. Pokud ne, bude někde drobná chybka v kódu, pokud ano, pak netuším.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Hrál jsem si již dříve a očesal kod jen na pozadí a šlo to.Potom jsem zkusil první příklad s tim čtvercem a šlo to.

Ale dál ani ránu,jo a v případě že pustím balonky tak jak mají létat,letí ale je tu známý problém s blikáním a balonky nechávají pruh po celé obrazovce...letí strašně rychle...

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

No tak to tam musí být skutečně nějaká bota - ve vykreslování máte jako první příkaz colorfill aplikovaný na backbuffer, což vyčistí buffer, takže žádný pruh by po balóncích zůstávat neměl!??

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Napadá mě jediné, čím bychom se mohli posunout o kousek dál.

Šoupněte sem mejla, pošlu Vám ty balónky zkompilovaný a uvidíte, jestli taky budou u Vás zlobit, nebo ne (u mně jedou normálně). Pak zjistíme, jestli je problém v DirectX, nebo v programu. Jinak už fakt nevím...

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Dě kuji za ochotu muj mail je [email protected]

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Možná hloupá otázka: máte pro formulář nastavenou vlastnost DoubleBuffered na True?

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Osobně si myslím, že DoubleBuffered je záležitost GDI+, kdežto tady se o vykreslování stará přímo DirectX a buffering si obhospodařuje on, takže tady nastavení tohoto parametru nebud mít význam (není to sice důkaz, ale mně to chodí úplně stejně s nastavením na True jako na False).

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Tak jsem to zkusil.A ...a nic.Funguje to uplně stejně jako ten muj.Napadlo mne jestli nepotřebuji zvlášť ovladač na directX,ikdyš mám nainstalovanou hru která ho používala

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

DirectX Runtime potřebujete v každém případě. Ale ten asi nainstalován máte, protože jednak by Vám nejely ani jiné hry pod Direct X a současně byste ve Studiu neměl k dispozici potřebné knihovny.

Teď už mne napadají pouze dvě možnosti.

Jednak zkontrolujte verzi DirectX, kterou máte nainstalovánu - ten příklad byl dělán pod MSDX 9, nevím, jak by se to tvářilo na nějakou starší verzi (ale asi by byl problém, protože tam byly jiné knihovny, i když directDraw, které příklad používá. pochází z MSDX 7 nebo 8 a v devítce již oficiálně není doporučován.

Nebo na druhou stranu zkontrolujte, nemáte-li MSDX 10 - ten je dost jiný a netuším, jestli v něm je funkcionalita DirectDraw vůbec zaimplementována (i když to by Vám házelo asi při debugingu chyby).

A ještě jednu možnost prověřte. Nvidie neznám, sám již mnohá léta běhám pod ATI, ale předpokládám, že to bude více méně podobné. U ATI grafik je možno v nastavení vypnout podporu DirectX, tak koukněte, nemáte-li ji vypnutou (některé programy totiž raději OpenGL, proto tam je ta možnost vypínat podporu pro jednotlivé "urychlovací" technologie - předpokládám, že u Nvidie bude něco obdobného).

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Vše zkontrolováno,vše v pořádku.Knihovny ddirectX mám stažené podle článku.Pokud chcete mohu vám poslat na mail foto jak to vypadá po spuštění

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Můžete to zkusit (adresu máte v mém mailu), ale obávám se, že už jsem vysřílel veškerý prach.

A normální DirectX aplikace (třeba hry) Vám chodí normálně? Tak to už Vám asi neporadím???

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Vše zkontrolováno,vše v pořádku.Knihovny ddirectX mám stažené podle článku.Pokud chcete mohu vám poslat na mail foto jak to vypadá po spuštění

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Omlouvám se odeslal jsem to 2X,hodilo mi to chybu a pak se ukazaly oba najednou.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:  
Heslo:  

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback