Pojmy incicializace, implementace   otázka

C#, Architektura

V programování jsem začátečník, koupil jsem si knihu, ve které je skoro každé druhé slovo implementace nebo inicializace.

Tuším, co tyto pojmy znamenají, ale nejse jsem si uplně jistý. Nemohl by mi to někdo pořádně vysvětlit?

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Inicializace konkrétně v programování je proces při kterém se objekt dostane ze stavu "vytvořen" do stavu "k použití", nastaví se různé proměnné a podobně, které zajistí, že se objekt bude chovat tak, jak by měl.

Implementace je dost obecný pojem sám o sobě a i v programování může nabývat rozličných významů od implementace metody Click tlačítka (= vytvoření rutiny, která zachytí a zpracuje událost kliknutí na tlačítko) po implementaci návrhového vzoru, což je v podstatě šablona architektury aplikace popisující způsob zápisu kódu a jeho strukturu, mnohdy včetně struktury souborů.

nahlásit spamnahlásit spam 2 / 2 odpovědětodpovědět

Takže jestli správně chápu. Je inicializace pole, přidání nějakých hodnot do pole.

např.

pole[0] = "polozka1";

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Obávám se, že tohle zrovna není ten případ. Jistě, v téhle situaci mohl tento význam někdo použím, nicméně já si nemyslím, že tuto situaci popisuje.

Rozeberme si situaci:

Deklarujete pole (vytvoříte proměnnou pro pole)

CLR Runtime (běhové prostředí .NET frameworku) pole inicializuje (zapíše jej do paměti, poznamená si jeho adresu, nastaví ji do proměnné a provede další vnitřní úkony související s vytvořením pole)

Nyní je pole vytvořené a inicializované (CLR runtimem) a přidání položky je již jeho modifikace.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Mimochodem tady nejde o přidání, deklaroval jste pole o X prvcích, což je v podstatě X proměnných datovéhotypu jako je to pole, takže nastavujete hodnotu prvku pole, nikoliv do něj přidáváte.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět