Náhodné číslo   zodpovězená otázka

VB.NET

Zdravím,

předem bych chtěl poděkovat autorům tohoto webu za skvělé seriály o programování. Jsem amatér a snažím se naučit pomocí vaších seriálů Visual Basic .NET. Docela se mi to daří, baví mě to a jen tak si zkouším vytvářet hry, nebo spíš pokusy o ně :) Před chvíli mě napadlo, že bych udělal takovou hodně jednoduchou až stupidní hru. Mno jde o to, že se určí celé číslo (35 např.) a uživatel musí toto číslo uhádnout. Aplikaci již mam hotovou, ale narazil jsem na velký problém. Ono číslo, které se musí uhádnout jsem musel předem zadat do kódu. V mém případě: Dim x As Integer = 35

No a konečně můj dotaz. Existuje možnost pomocí které by se proměnná x náhodně určila z rozsahu celých čísel 0 až 100 ?

Děkuji za odpověď a ještě jednou díky za tento skvělý web

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Ale jistě, a je to velmi jednoduché:

Dim x As Integer = New Random().Next(0,100)

V jednoduchosti je krása, že.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Děkuji mnohokrát za pomoc.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Akorát bych doplnil následující věc - pokud těch číesl chcete generovat více, je lepší si nadeklarovat proměnnou, abyste pořád nevytvářel nové objekty přes New Random. Házelo by to totiž pořád stejná čísla a náhoda by byla ta tam. New Random je potřeba za volat jen jednou.

Dim r As New Random()   'tohle zavolat jenom jednou, stačí to umístit třeba do formuláře mimo procedury

Dim x As Integer = r.Next(0, 100)   'tohle pak vygeneruje náhodné číslo, můžete zavolat kolikrát chcete

nahlásit spamnahlásit spam 2 / 2 odpovědětodpovědět

Nebo se to také dá udělat po staru podle vzorce:

náhodnéČíslo = CInt(Int((horníMez - dolníMez + 1) * Rnd() + dolníMez))

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

Starou funkci Rnd bych už raději nepoužíval. Máme na to systémové řešení přes třídu Random.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět