grafika   otázka

VB.NET, Grafika

Zdravim, mám na Vás otázku na možná trochu obsáhlejší téma, ale věřím, že si s ní poradíte a odpovíte mi na to, co potřebuji.

Chtěl bych se zeptat, jak pomocí DirectX vykreslit kurzor, něco na téma jako vy máte v projektu RoboEmpire.

A ještě jedna otázka, jakou knihovnu by jste mi doporučili na vykreslování 2D objektů, animací, DirectX nebo GDI?

Děkuji předem za odpovědi

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Zkuste vyhledávání, na oba dotazy je tu určitě odpověď, jen si nepamatuji kde.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

1)

Nebojte vyhledávání zkouším vždy předtím, než téma odešlu, netvrdím, že někdy něco nepřehlednu, ale dnes jsem se tedy koukal znovu a na první otázku tu odpověď není, pouze takové nakousnutí, avšak není to vykreslování DirectX, ale XNA (teď nevím jestli jsem nenapsal blbost, ale snad to takto funguje, bohužel tu ještě žádný článek pro bližší seznámení není.):

http://vbnet.cz/forum-tema--587-misto_cu...

2)

Použiji již v závislosti na prvním dotazu DirectX.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Nebojím se, ani jsem vás nenapomínal. Věděl jsem, že tady odpovědi jsou.

Ad 1) Odpověď vám problém neřeší, ale je IMHO konečná

Ad 2) Porovnání vhodnosti GDL+ versus DirectX je zde také a vícekrát, jen si nepamatuji kde je ta nejvíce informující část. Když dám hledat GDL+ DirectX najdu spoustu odkazů, ale nechce se mi v nich číst... Ostatně to zrovna nepotřebuji...

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Pokud se jedná o uživatelské rozhraní, rozhodně bych doporučil Windows Presentation Foundation. Podporuje vektorovou grafiku, animace, styly a šablony, multimédia a základní operace s 3D grafikou.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

no bude to editor map pro jednu hru, tudíž tam budou objekty jako přímo ve hře, takže nevím, jestli se na to bude tato knihovna hodit. Děkuji

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Nevím do jaké míry to bude komplexní, WPF je určeno především pro bohaté a interaktivní uživatelské rozhraní. Nicméně narozdíl od GDI+ je WPF hardwarově akcelerováno pomocí GPU.

Jiná možnost by byla DirectDraw ale s ním se pracuje nesrovnatelně složitěji.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Pokud to má být editor map pro hru, asi bych použil DirectDraw nebo XNA, o kterém zde sice nemáme žádný článek, ale možná nějaký brzy (tak do měsíce) napíšu. WPF je spíš na efekty uživatelského rozhraní, mapy bych v něm asi nevykresloval. Ne, že by to nešlo, ale není to k tomu určené. Na tyhle věci je DirectX.

I když záleží také, jaké to budou mapy, pokud to bude jeden obrázek s pozadím a na tom 5 budov, tak bude stači GDI+. Pokud bude ale vykreslovaných objektů víc, je DirectDraw jasná volba. Bohužel si asi budete muset napsat vlastní uživatelské rozhraní v DirectX, tlačítka a komponenty, což není lehké.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback