Načtení dat z tabulky MS EXCEL do VB   zodpovězená otázka

VB.NET

Dobrý den,

hledám radu. Dá se někde najít "něco" čím bych mohl načítat excel tabulky přímo do datových polí ve VB? popř. může mí někdo poradit, jak na to (jsem ale úplný začátečník)

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Před spuštěním následujícího kódu je třeba přidat referenci na excel do projektu:

Project -> Add Reference -> COM -> Microsoft Excel xx.x Object Library -> OK

Procedura:

Sub ExcelDataRead()

'Deklarace a vytvoření objektu excelu:
Dim appExcel As Excel.Application
appExcel = CType(CreateObject("excel.application"), Excel.Application)

'Otevření souboru
appExcel.Workbooks.Open(Filename:="C:\Dokumenty\soubor.xls")

'Načtení data z oblasti A1:A4 na listu "List1"  do pole
Dim pole(3) As Integer
For i As Integer = 0 To 3
  pole(i) = appExcel.Workbooks("soubor.xls").Worksheets("List1").range("A1").Offset(i).value() 
Next i

'Zavření souboru a excelu
appExcel.Workbooks.Close()
appExcel.Quit()

End Sub
nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

v deklaraci :

Dim pole(3) as interger je syntax chyba (samozřejmě Integer)

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

V původní ukázce jsem to opravil, takže uvedený kód je již správně.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Pro jistotu jsem ten kód ještě vyzkoušel a přišel jsem na to, že tam ješte chybí naimportovat jmený prostor Microsoft.Office.Interop.

Takže níže už ověřený a funkční kód:


Imports Microsoft.Office.Interop
Module Module1

  Sub ExcelDataRead()
    'Deklarace a vytvoření objektu excelu:
    Dim appExcel As Excel.Application = CType(CreateObject("excel.application"), Excel.Application)

    'Otevření souboru
    appExcel.Workbooks.Open(Filename:="C:\Dokumenty\soubor.xls")

    'Načtení data z oblasti A1:A4 na listu "List1"  do pole
    Dim pole(3) As Integer
    For i As Integer = 0 To 3