Arkanoid cihly   zodpovězená otázka

C#, XNA, Algoritmy

tvořím hru arkanoid a chci se zeptat, jestli existuje lepší způsob odrážení kuličky od cihel než projít každou stranu každé cihly kvůli změně směru?

(XNA 4.0, VS professional, C#)

nahlásit spamnahlásit spam 2 / 2 odpovědětodpovědět

Je celá řada optimalizačních algoritmů. Například mít cihly rozdělené do pozičních sektorů a prohledávat pouze sektory, které jsou blízké kuličce. Tedy například rozdělit hrací plochu do mřízky 20x20 polí - 400 polí celkem. Každou přidanou cihlu pak zařadit do všech polí, do kterých zasahuje (1 cihla = například 6 polí). Při výsledném hledání projdete jen pole, které zasahuje kulička (například 4 pole). Takže při hledání kolizí projdete jen 4 pole s dejme tomu dohromady méně jak 10 cihel. Náročnější na paměť bude rozdělení na sektory a operace s vytvářením a mazáním cihel.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback